Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3020091302   L'escola inclusiva: La Funció de la conducta. Abordatge restauratiu en el context educatiu
2021-2022   Seminari de coordinació. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   11/1/2022 - 3/5/2022 (15 hores) de 15:30h a 17:30h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Síncron
Organització   Servei Educatiu Baix Llobregat I
  
   Activitat en format virtual. (Si fos possible alguna sessió es passaria a presencial).
  
Inscripció   13/09/2021 - 26/09/2021
  
Descripció i   Metodologia:   Activitat en format virtual.

Les sessions síncrones en què tots els participants han de connectar-se simultàniament, es faran amb Google Meet.

Les activitats complementàries es realitzaran de manera asincrònica i es compartiran en un entorn virtual.

Quan la situació sanitària ho permeti, es podran passar algunes de les sessions síncrones a format presencial.

La finalitat de l’activitat és enriquir el potencial educatiu de cada centre amb les aportacions col•lectives per avançar en la millora dels projectes propis de cada centre en relació a la inclusió i el tractament de la diversitat centrant l’atenció en la importància de generar contextos educatius que puguin donar resposta a l'alumnat que manifesta dificultats de comunicació i relació. Pensant en el marc conceptual i metodològic per donar resposta a les necessitats de l’alumnat en el marc de l’escola inclusiva.
  
Objectius   Compartir un marc de referència comú en relació a les necessitats que manifesta l’alumnat que interfereix la convivència en el centre.

Disposar d’un espai formatiu per intercanviar experiències entre els centres per a millorar i compartir les estratègies d’intervenció i suport d’aquest ’alumnat.

Potenciar la coordinació i la col•laboració entre centres ordinaris i centres d’educació especial per avançar en la inclusió i compartir estratègies que es poden extrapolar entre les diferents modalitats de centre.

Proposar activitats per avançar en la inclusió i promoure millores en els models de suport.
  
Continguts   Principis que orienten la resposta educativa a les necessitats de l’alumnat que interfereix la convivència en el centre.

Flexibilització de l’entorn educatiu per generar contextos acollidors, confiables i promotors d’ aprenentatges valuosos des d’una perspectiva restaurativa..

La veu de l’alumnat i les famílies en la construcció de la resposta educativa.

Metodologies i intercanvi d’experiències en relació a pràctiques educatives que permetin compartir mesures i eines per donar resposta a les necessitats d’aquest alumnat.
  
Formador/a   Equips d'Assessorament Psicopedagògic B-46 i CRETDIC
  
Avaluació   Satisfacció de les persones assistents en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa. (Nivell 1)

Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa. (Nivells 2 i 3)

Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent. (Nivell 3)
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores síncrones de la formació.

Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i transferència immediata.

En acabar la formació, la persona coordinadora haurà d’enviar un resum de seguiment del treball realitzat per donar resposta als objectius plantejats.
  
Persones  destinatàries   Docents dels centres de primària i secundària de la zona.
  
E-mail   crp-santfeliu@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   11/01/2021   1530   1730 
 Sessió 2   dimarts   25/01/2022   1530   1730 
 Sessió 3   dimarts   08/03/2022   1530   1730 
 Sessió 4   dimarts   05/04/2022   1530   1730 
 Sessió 5   dimarts   03/05/2022   1530   1730 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent