3020091302 |
L'escola inclusiva: La Funció de la conducta. Abordatge restauratiu en el context educatiu |
2021-2022 |
Seminari de coordinació. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
11/1/2022 - 3/5/2022 (15 hores) de 15:30h a 17:30h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
Servei Educatiu Baix Llobregat I
|
| |
|
Activitat en format virtual. (Si fos possible alguna sessió es passaria a presencial). |
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Activitat en format virtual.
Les sessions síncrones en què tots els participants han de connectar-se simultàniament, es faran amb Google Meet.
Les activitats complementàries es realitzaran de manera asincrònica i es compartiran en un entorn virtual.
Quan la situació sanitària ho permeti, es podran passar algunes de les sessions síncrones a format presencial.
La finalitat de l’activitat és enriquir el potencial educatiu de cada centre amb les aportacions col•lectives per avançar en la millora dels projectes propis de cada centre en relació a la inclusió i el tractament de la diversitat centrant l’atenció en la importància de generar contextos educatius que puguin donar resposta a l'alumnat que manifesta dificultats de comunicació i relació. Pensant en el marc conceptual i metodològic per donar resposta a les necessitats de l’alumnat en el marc de l’escola inclusiva.
|
| |
Objectius |
Compartir un marc de referència comú en relació a les necessitats que manifesta l’alumnat que interfereix la convivència en el centre.
Disposar d’un espai formatiu per intercanviar experiències entre els centres per a millorar i compartir les estratègies d’intervenció i suport d’aquest ’alumnat.
Potenciar la coordinació i la col•laboració entre centres ordinaris i centres d’educació especial per avançar en la inclusió i compartir estratègies que es poden extrapolar entre les diferents modalitats de centre.
Proposar activitats per avançar en la inclusió i promoure millores en els models de suport.
|
| |
Continguts |
Principis que orienten la resposta educativa a les necessitats de l’alumnat que interfereix la convivència en el centre.
Flexibilització de l’entorn educatiu per generar contextos acollidors, confiables i promotors d’ aprenentatges valuosos des d’una perspectiva restaurativa..
La veu de l’alumnat i les famílies en la construcció de la resposta educativa.
Metodologies i intercanvi d’experiències en relació a pràctiques educatives que permetin compartir mesures i eines per donar resposta a les necessitats d’aquest alumnat.
|
| |
Formador/a |
Equips d'Assessorament Psicopedagògic B-46 i CRETDIC
|
| |
Avaluació |
Satisfacció de les persones assistents en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa. (Nivell 1)
Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa. (Nivells 2 i 3)
Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent. (Nivell 3)
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores síncrones de la formació.
Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i transferència immediata.
En acabar la formació, la persona coordinadora haurà d’enviar un resum de seguiment del treball realitzat per donar resposta als objectius plantejats.
|
| |
Persones destinatàries |
Docents dels centres de primària i secundària de la zona.
|
| |
E-mail |
crp-santfeliu@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
11/01/2021 |
1530 |
1730 |
Sessió 2 |
dimarts |
25/01/2022 |
1530 |
1730 |
Sessió 3 |
dimarts |
08/03/2022 |
1530 |
1730 |
Sessió 4 |
dimarts |
05/04/2022 |
1530 |
1730 |
Sessió 5 |
dimarts |
03/05/2022 |
1530 |
1730 |
|
| |